Sidor

måndag 10 april 2017

Våren framskrider .. . . . . .

. . . . . . .som vanligt. Trots hemska saker som hände i vårt land och som verkligen skakade om hela landet.
 Det blev förfärliga minuter innan man kunde konstatera att ens nära anhöriga  var i säkerhet. 

Det är svårt att ta in att människor kan utföra sådana  dåd !!!


Men som sagt . . . våren framskrider och livet rullar på .
Björken , den som alltid är först hos oss , gladde oss i helgen med nyutsprungna små gröna blad. 

Och på min trappa står dessa ståtliga påskblommor , vårblommor. Lite ovanliga, men åhhh.... så vackra och välkomnande. 
Det här var en presentblomma för ett tag sedan , men den vet sin tid och slår ut precis i rätt tid, nu i påskveckan. 


Det har varit ett ofrivilligt uppehåll här och det beror inte på mig utan på elen i vårt datarum, som krånglade. Det blev så att vi fick stänga av all el i just DATARUMMET i många dagar. 

Nu har felet åtgärdats och jag tar med glädje mig an bl.a. bloggen igen . 
Ingen dator, inget WIFI och superdålig täckning på mobilen . . . .  det är ingen önskedröm i dessa tider. Livet på landet !!!!

Vad har hänt mer. Jo ,vår öppethusgrupp för daglediga i Nickebo har träffats och pyntat våra påskris . . . . . med ulltussar 
Som ni ser blev det minst lika dekorativt som med fjädrar. 



Och påskkorthögen är fortfarande inte helt redovisad , så här kommer ett par som jag sedan lägger under fliken ovan. 



Ett loppisbesök har jag också varit på. Alltid roligt att hitta något nytt, något fint och gärna retro som dessa saker. 

De små dukarna är signerade med ULLAS och BoWa och är båda kända namn från juldukar.


Påskgummorna är signerade SIGNILDS DOCKOR. Skulle vara roligt att veta vem SIGNILD är, men det jag har hittat är, att de tillverkats på 70talet. 
Berätta gärna om du vet mer. 


Födelsedagarna i familjen duggar tätt den här tiden . 
Dotter Lena har firat jämn födelsedag med ett härligt kalas.
En superläcker buffe´ mumsade vi på och såklart en riktig Lenatårta. 

Kortet till Lena !



Nästa kalas blev ett bowlingkalas som jag och äldste sonen dubblerade.
Kul som bara den !



Vi har fortsatt att fira familjemedlemmars födelsedagar. 

Det första kortet är till min svärdotter, som älskar katter och. ..  .. .. .. . .. 



. . . . nästa kort till ett av våra tonårsbarnbarn.


Sådärja. . .  nu fick ni lite nytt att läsa från mig. Mina odlingar är i full gång och det får bli redovisning av det i kommande inlägg. 

Plocka nu fram ert påskpynt och de allra godaste påskrecepten så blir det snart en riktigt härlig påskhelg.

KRAM Eva

2 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Hej!
Det är så trist när inte Internet eller strömmen fungerar, fast jag trodde ditt blogguppehåll berodde på helt andra saker. Din man är ju nybliven pensionär och flera av mina bloggvänner har slutat blogga just då.
Men jag är glad att du är kvar.
Ni har många födelsedagsbarn att fira på våren. Fina kort gör du till alla och vilket kalas din dotter hade ordnat med.
Det händer mycket i naturen nu...roligt att påskliljorna blommar precis till påsk i år.
Passar på att önska er GLAD PÅSK ifall vi inte hörs mer.
Kram från Anne-Lie

Pysseltokiga Marie sa...

Hej vännen:)
Så långt er björk slagit ut, ja nu är våren på gång:) Fast nu i påsk får vi snö här, säger de!!! Fy sjutton säger jag;)Tokgillade påskliljorna på trappen, om det nu är sådana? Jätte vackra:))
Sån tur att ni fått igång dator rummet igen, man blir ju nästan "handikappad" utan dator;)
Så vackert det blev med ulltussarna i påskriset. Kul med nåt nytt:)Väldigt fina påskkort, älskade motivet med kaninen och den lilla ankungen, så sött:))
Du hittar alltid så läckra grejer på dina loppisbesök:)
Oj, så smarrig buffé Lena hade på sitt kalas. Den smakade garanterat jätte gott:) Den tårtan skulle jag gärna smakat på också;)
Kortet du gjorde till henne blev så fint, passade ju perfekt med alla bakelserna:))
Bowlingkalas lät kul och spännande, vann du!:)
Super kissemiss kort med en läcker grattis die:) Tonårskortet blev också så läckert,
man blir riktigt törstig när man ser på det:))

Nu önskar jag ER en härlig påsk och att solen kommer skina hos er:))
Må så gott!
Kramizar Marie