Sidor

söndag 28 maj 2017

JÄTTESTORA

Ja verkligen STORA. De har växt med raketfart. Nu gäller det att ligga i och ta hand om dem. 
Får se vad det ska bli ??


Det har redan blivit ett par smulpajer och så den här sagolikt goda rulltårtan . 
Den innehåller ingen sylt utan man fyller smeten med rabarberbitar på plåten , bakar rulltårtan som vanligt och rullar den . Frisk och läcker. 
Jag hittade receptet hos Skillnadens trädgård . 

Ni kommer att gilla den !!! Jag vet.


Vilka fantastiska sommardagar vi haft !!!
Nästan fööör bra, fööör varma. 

När vi var i stugan tog vi morronkaffet ner till bryggan och satt där och njöt ,med fötterna i vattnet. Ca 20 grader var det. 
Det här är oslagbart !!!


Och så var det Bergkvaradagen med bakluckeloppis, lottstånd och en massa trevligheter. 

Och tänka sig .... vi vann biljetter till Garpens fyrplats . Jipiiii !!!! I år med. Vi älskar att åka dit. 
Vi hade säkert åkt dit hur som , men det är lättare att bli av när man har biljetterna i handen. 
Längtar redan. Det är en underbar plats mitt i Kalmarsund.


Med tanke på det kommer här ett fyrkort. Det finns faktiskt motivpapper med olika fyrar på. 
Häftigt !!!


Annars har jag mest hållit på med konfirmations och studentkort. 
Här ser du några exempel. 



Av en slump fick jag syn på ett kort där man använt foam clay för att framhäva detaljer. 

Måste såklart prova !!
Om du tittar noga så ser du hur effektfullt det blev . 

Alltid finns det nytt att prova på i scrapvärlden.


Häromdagen la jag ut alla mina virkade African flowers på gräsmattan.
Jag har ju virkat dem lite då och då och nu har jag 108. Bara av restgarner. Det räcker bra till en skön filt. 
Nu ska jag bara fästa ihop dem alla. Det blir ett digert jobb. 


Frågan är ...... ska jag sy ihop dem eller virka ihop dem ?????

Har inte bestämt mig ännu. 

Njut av den härliga försommaren . 

Kram EVA

5 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Vilken turgumma du är (eller var det gubben din). Grattis till vinsten.
Nu får du blanda ihop lite cement och göra nya rabarberfat, vilka enorma blad.

Kram!

Unknown sa...

Grattis till vinsten!
Och vilken fin filt det blir. Supermysig!
Ha en fin dag

Kramar
Lene

Black Iris sa...

Hos dig är det full fart som vanligt med både det ena och det andra. Vi har också haft några riktigt fina dagar nu men den där riktiga värmen har vi inte fått ännu.

Kram Maidi

Hantverkarglädje sa...

Har sett på TV att ni haft det jätte varmt och här bara fryser vi brrrrr. Blev så less på allt i dag när jag inte har någon lust alls att göra något ute så vi åkte till Kokkola bara för att äta och ströva lite. Visst finns det massor att göra inne men den här tiden brukar jag hålla mig ute så mycket som möjligt.
Ser att du gjort fina kort och det är ju precis den tid då allra flesta kort behövs. Jag har också gjort några men bara en liten del eftersom jag även håller på med mina dukar, pannlappar o annat. Ha en skön helg och hoppas ni får ha värmen kvar.

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Eva!
Wow!!! vilka jätterabarber:) Kommer det bli nya cementblad i år? Rulltårtan såg jättesmarrig ut. Eran utsikt från stugan och bryggan är sagolik:)))
Ett stort grattis till vinsten i år igen:)) Alla dina kort blev såååå fina:) Härliga papper och dekorationer. Tack snälla rara du för det läckra som kom på posten, tusen Tack!! Ska testa det när jag får lite tid;)
African flowers filten blev ju såååå fin, tokgillar:))

Ha nu en jättefin Pingst och var rädda om er:)
Kramizar Marie